10/6/2025

De gouden combinatie van ondernemersbloed en handelsinstinct

Nova Vloeren & Tegels

Yunus Güngör

De gouden combinatie van ondernemersbloed en handelsinstinct

Nova Vloeren & Tegels

K

ansen zien en kansen pakken. Daar draait het om in het ondernemerschap. Op dat punt onderscheidt de actieve ondernemer die 24/7 in de weer is zich van de ondernemer die alleen op de winkel past. Yunus Güngör behoort zeker tot de eerste categorie. Dat is hem met de paplepel ingegoten, maar hij voelt zich er ook bij thuis. Dus, we zijn eigenlijk niet verbaasd dat hij aankondigt na de bouwvak een showroom te openen om zijn bedrijf Nova Vloeren & Tegels in Wierden nog meer op de kaart te zetten.

“Ik kan nu nog niet zeggen waar, maar het is absoluut een A-locatie”, stelt de eigenaar enthousiast. Tegelijkertijd maakt hij bekend dat de showroom het begin is van een nieuwe ontwikkeling. Naast vloeren, tegels en kunstgras kan de consument daar dan namelijk alles vinden op het gebied van badkamers. “Ik heb het instinct van een ondernemer. Je hoort mij niet zeggen dat ik het allemaal beter weet en kan, maar ik voel wel goed aan wanneer er kansen zijn in de markt. En dan wacht ik niet af, maar ga ik zelf op zoek. Zo ging het dus ook met de badkamers. Dat idee spookte al een tijdje door mijn hoofd en dan is het tijd om door te pakken en op zoek te gaan naar een showroom.” Zonder twijfel is het een mooie sprong voorwaarts. Zowel in het ondernemerschap als in de vierkante meters bedrijfsruimte. De verhuizing naar de showroom op de A-locatie geeft hem namelijk de kans om het huidige onderkomen na de zomer te gebruiken als opslagruimte. En zo bereik je langzaam het punt van een optimale bedrijfsvoering.

“Onze kracht is dat we altijd beschikken over een flinke voorraad”

Nieuwe locatie, dezelfde werkwijze

Güngör werkt graag op basis van zijn onderbuikgevoel, maar voordat hij besloot ook in de badkamers te gaan, heeft hij wel onderzoek gedaan. Dat heeft hem doen besluiten om voor de totale badkamer te gaan. Dus, niet alleen het bad, maar de complete inrichting. “Van A tot Z. En net als bij de vloeren en tegels werken we met een goede prijs-kwaliteitverhouding omdat we rechtstreeks zaken doen met de fabrikant. Daarmee onderscheiden we ons van de meeste andere kleinere specialisten die hun producten pas via meerdere tussenpersonen ontvangen en daar dus ook commissie over betalen.” De keuze voor uitbreiding van het aanbod met complete badkamers past in de werkwijze van Nova om vooral de particuliere markt te willen bedienen. Overigens staat hij er wel voor open om te leveren aan bouw- en aanverwante bedrijven, maar daar ligt in eerste instantie niet de focus. “Onze kracht is dat we altijd beschikken over een flinke voorraad. Meestal wel zo’n achtduizend vierkante meter. Aangezien we rechtstreeks contact hebben met onze leveranciers in Turkije  - zo’n tachtig procent -, Nederland, Polen en landen als Spanje, Portugal en Italië kopen we groot in. Het gaat hier met trucks naar toe zodat er met één vrachtwagen zo’n 1600, 1700 vierkante meter in één keer binnenkomt.”

“Ik denk niet in handel, wel in binding”

Yunus Güngör

Eendagscowboys

Yunus Güngör is een jonge (28) ondernemer, maar zijn familie is al veertig jaar actief in de wereld van vloeren - laminaat, pvc en tapijt, zowel verkoop als aanleg. Yunus is de eerste in de familie die de overstap maakt naar de handel in tegels en badkamers. “Uiteraard blijven we vloeren leveren. In deze markt was mijn vader een van de eerste buitenlandse ondernemers in de regio Twente”, zegt hij met respect voor de ondernemersgeest van zijn vader. “Het geluk was wel dat je toen niet op elke hoek van de straat een vloerenbedrijf had zitten. Nu wordt de markt voor een deel beschadigd door de eendagscowboys die zwaar onder de prijs gaan zitten, maar ik ben ervan overtuigd dat de kwaliteit uiteindelijk wint. Zoals bij de terrastegels. We werken daarom alleen met honderd procent keramische tegels. Ze zijn krasvrij en kleurvast en in dit segment zijn we een van de goedkoopste aanbieders van de regio. Misschien wel van heel Nederland.” De Wierdenaar (geboren en getogen) met Turkse roots leek voorbestemd om een mooie carrière in het bank- of verzekeringswezen te maken. Totdat hij gehoor gaf aan de wens van zijn vader om de handel in te gaan. Hij bleek over dezelfde ondernemersgenen te beschikken en gecombineerd met zijn vermogen om te netwerken heeft hij in de omgeving de gunfactor. Zeker als hij zich ook opwerpt als sponsor van diverse sportieve  - onder andere FC Twente, SVZW en Juventa - en maatschappelijke (Oranjevereniging) activiteiten. “Natuurlijk is het deels bedoeld om de naamsbekendheid te vergroten, maar ik vind het ook mooi om te doen. Ik denk niet in handel, wel in binding.”

Nova Vloeren & Tegels
Nijverheidsstraat 4D, 7641 AB Wierden
Ga naar de website
Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

Hoe je je als merk onderscheidt in het AI-tijdperk

Door:
Joachim Westera
|
Fotografie:
Joachim Westera
2 min
|
Datum:
10/6/2025

Start van een nieuwe netwerkclub voor verbinding en ontwikkeling

Door:
Ciska Oude Engberink
|
Fotografie:
Joachim Westera
3 min
|
Datum:
10/6/2025

Niet anders, maar wél bijzonder!

Door:
Arjen Maat
|
Fotografie:
Petra Holland
3
|
Datum:
10/6/2025

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Gemeente Tubbergen bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Joost Lansink | Innomads
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators