17/1/2022

Innomads - The Next Generations Growth Guide

“Ik ben eigenlijk een dj die aan de knoppen van bedrijfsgroei draait”

Joost Lansink
Anno Oude Engberink
Anno Oude Engberink
Enschede | Nederland

Innomads - The Next Generations Growth Guide

“Ik ben eigenlijk een dj die aan de knoppen van bedrijfsgroei draait”

N

a zijn opleiding Ruimtelijke Ordening en Planologie aan Saxion Hogeschool vertrok Joost Lansink uit Agelo (32) naar de universiteit van Greenwich waar hij de opleiding Facility & Real Estate Management volgde en met succes afrondde. Daarmee had hij voldoende bagage om in 2013 voor een investeerder het bedrijf SKEPP op te richten, dat onder meer kantoorruimtes verhuurt en inricht. “In die periode heb ik heel veel facetten van bedrijfsgroei, online marketing en sales meegemaakt.” Al die kennis gebruikt hij nu met zijn bedrijf Innomads, dat hij in oktober 2020 oprichtte. “Innomads wil de gids zijn voor bedrijven in hun ontdekkingsreis die bedrijfsgroei heet.”

De naam Innomads is een samensmelting van ‘Innovative’ en ‘Nomads’. ‘Innovative’ heeft betrekking op het op innovatieve wijze laten groeien van bedrijven, ‘Nomads’ betreft de vergelijking van ondernemers met nomaden, die zich in de loop der tijd ook steeds hebben moeten aanpassen. “Ondernemers hebben voortdurend te maken met nieuwe of veranderende markten en marktvragen, wisselingen in hoog- en laagconjunctuur, nieuwe doelgroepen, etcetera. Daarin staan wij ondernemers bij en door middel van de juiste - met name online - methodieken brengen we omzetgroei tot stand.”

Be A Mad-methode

Lansink hanteert met Innomads de Be A Mad- methode, een afkorting van Business Expansion through Analysis via Marketing, Acquisition and Deals. “De samenwerking met een bedrijf begint altijd met een kennismakingsgesprek, waarin we vertellen wie we zijn en wat we doen en waarin het in de eerste plaats gaat om vertrouwen en transparantie. Daarna gaan we samen de ontdekkingsreis aan waarbij we de (eind)doelen beschrijven. Vervolgens begin ik met een grondige, financiële, analyse waarin duidelijk wordt wat de bestaande marges per product of dienst zijn en wat de potentie is. De producten met de hoogste marges en grootste potenties lichten we uit en daarop laten we strategieën los van (online) marketing met aansluitend de sales. Al snel is dan merkbaar en meetbaar dat de omzet groeit en maken we inzichtelijk wat de klant gaat verdienen. En natuurlijk heb ik geen glazen bol en kan ik geen honderd procent garantie geven, maar de resultaten die tot stand zijn gebracht bij andere bedrijven spreken boekdelen en vormen een betrouwbare referentie. Be A Mad is echt een bewezen methode waarbij ik eigenlijk de dj ben die aan de knoppen van bedrijfsgroei draait.”

Joost Lansink uit Agelo, eigenaar en oprichter van Innomads
Joost Lansink uit Agelo, eigenaar en oprichter van Innomads

Snel zichtbare omzetgroei

Een van die bedrijven is Kato Kantoorinrichting & Projecten in Enschede. “Kato behoorde al tot mijn netwerk en toen de CEO hoorde wat ik van plan was en op welke manier zei hij ‘dat moet je doen!’. Hij wilde meteen met mij samenwerken en dat heeft al zijn vruchten afgeworpen. Kato streeft naar een verdrievoudiging van de omzet, maar miste met name de verfijnde online expertise en know how om die beoogde groeistrategie via de juiste analyses en marketing te concretiseren. Er was al snel een omzetstijging zichtbaar door het nauwkeurig in kaart brengen van de doelgroepen, de producten en diensten met de grootste potentie, het effectief inregelen van online marketing tools, de vergroting van de beleving van producten en diensten en het genereren van leads. In het proces kan trouwens ook duidelijk worden dat het gewenst is producten of diensten te differentiëren of door resellers in te schakelen, om een paar opties te benoemen. Al met al stemmen de samenwerking met Innomads en de Be A Mad-methode Kato zeer tot tevredenheid, wat ook geldt voor andere klanten zoals Workspot en Pro-Merchandise.” Innomads is een online marketingbureau 2.0.

"Be A Mad is echt een bewezen methode"

Innomads Academy

Omdat Innomads zich voortvarend ontwikkelt, gaat Lansink de Innomads Academy oprichten. “Ik wil jongeren opleiden om bepaalde kneepjes van het vak goed onder de knie te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan kennis van de belangrijke KPI’s, de Kritische Prestatie Indicatoren, waarmee je onder meer de prestaties van een organisatie, teams en afzonderlijke medewerkers kunt meten. Daarmee kun je de voortgang meetbaar en concreet maken en dat is vanzelfsprekend een heel belangrijk onderdeel van de Be A Mad-methode. Ik ben al bezig met mensen aan te nemen, want zo’n beetje elke dag belt er wel een ondernemer die met ons wil samenwerken.” Lansink zit dus vol ambities. “Ik ben zeker wel ambitieus, maar ik ben te veel Tukker om naast mijn schoenen te gaan lopen en niet mezelf te blijven. Ik ben niet zo belangrijk, het gaat in de eerste plaats om het helpen groeien van bedrijven.”.

Buurtschapsraad Agelo

Sinds een jaar of zeven is Joost Lansink betrokken bij de Buurtschapsraad Agelo, eerst als penningmeester, de laatste drie jaar als voorzitter. “Onderwerpen die aan de orde komen, zijn het DPP+ en MijnAgelo2030. Daarnaast hebben we regelmatig overleg met de gemeente als verlengstuk voor de inwoners. Een niet onbelangrijke taak is ook het verzorgen van het Agelo’s (K)wartaaltje en het behoud van plaatselijke tradities.”

Innomads
Oppersveldweg 7, 7636 RH, Agelo
Ga naar de website
Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

De jeugd heeft de toekomst, de Engbertsdijksvenen ook?

Door:
Redactie
|
Fotografie:
Redactie
3 min
|
Datum:
12/5/2022

Duurzame en betekenisvolle vertalingen van Fairlingo

Door:
Johan Koning
|
Fotografie:
Redactie
3 min
|
Datum:
12/5/2022

Verschijning nieuwe uitgaven van drie Ondernemersmagazines

Door:
Anno Oude Engberink
|
Fotografie:
Frank Visschedijk
4 min
|
Datum:
11/5/2022

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Gemeente Tubbergen bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Joost Lansink | Innomads
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators