23/5/2022

“Wij schieten niet met hagel, maar gericht, midden in de roos”

Innomads

Joost Lansink
Anno Oude Engberink
Anno Oude Engberink
Enschede | Nederland

“Wij schieten niet met hagel, maar gericht, midden in de roos”

Innomads

N

adat hij in 2013 het bedrijf SKEPP.com, gericht op de verhuur en inrichting van kantoorruimtes in acht Europese landen, had opgericht, volgden zeven jaren waarin hij heel veel kennis en ervaring met betrekking tot bedrijfsgroei, online marketing en sales opdeed en uitgroeide als volwaardig ondernemer. Met de visie, de inzet, het sturend vermogen en het enthousiasme die daarbij horen een prachtige basis om in oktober 2020 te starten met zijn nieuwe bedrijf Innomads. De kernactiviteit is door middel van gerichte online marketing bedrijven op een kostenefficiënte wijze flink sneller te laten groeien.

Joost Lansink in de Engbertsdijkvenen

Lansink: “Het aantal klanten is in die anderhalf jaar gestaag gegroeid. Ik begon in mijn eentje, maar nu zijn we met ons zessen. Naast mij zijn dat Luuk, Aron, Brian, Daniek en Cas, die allen in vaste dienst zijn, en ik ben op zoek naar een zevende collega.”

Zelf groeien en ondernemers laten groeien

Maar de kantoorruimte in de woning van Lansink, in het rustieke Agelo, wordt nu een beetje krap. “Daarom gaan we de garage achter mijn huis ombouwen tot kantoorruimte. “Als Nomads kiezen we bewust voor een rustige omgeving, voor een goede work-life balance.” Overigens mogen onze collega’s op elke plek werken. Flexibiliteit is belangrijk en met alleen een laptop als gereedschap is dat goed in te vullen. Zoals flexibiliteit ook kenmerkend is voor ondernemers.” Daarmee verwijst Lansink meteen naar de naam Innomads, een samensmelting is van ‘Innovative’ en ‘Nomads’. ‘Innovative’ heeft betrekking op het op innovatieve wijze laten groeien van bedrijven, ‘Nomads’ betreft de vergelijking van ondernemers met nomaden, die zich in de loop der tijd ook steeds moeten aanpassen aan allerlei omstandigheden. “Daarin staan wij ondernemers bij en door middel van de juiste - met name online - methodieken brengen we omzetgroei tot stand.”

“Bewezen is dat gemiddeld na zeven contactmomenten een klant overgaat tot aankoop”

Impact maken voor onze klanten op 1

Ligt Lansink wel eens wakker van het tempo waarin Innomads groeit? “Op de eerste plaats: het belangrijkste doel is niet om de grootste te worden, maar om met klanten impact te maken. En nee, van groei lig ik niet wakker. Je moet als ondernemer niet bang zijn, maar je continu aanpassen aan de veranderende omgeving en omstandigheden. Dat geldt ook voor Innomads, waarbij ik wil benadrukken dat het niet mijn persoonlijke feestje is, maar van iedereen die erbij betrokken is. Voor de collega’s die ik blijf motiveren om van hun werk een reis door hun leven te maken. Voor de ondernemers die onze doelgroep vormen en voor wie wij de online partner zijn om voor hen nieuwe online doelgroepen aan te boren en de online zichtbaarheid flink te vergroten. En voor de young professionals die bij ons binnen komen, die we willen laten zien dat ze met de werkwijze, missie en visie van Innomads écht onderscheidend kunnen zijn.”

Be A Mad-methode

Innomads hanteert de Be A Mad-methode, een afkorting van Business Expansion through Analysis via Marketing, Acquisition and Deals. “De samenwerking begint met een kennismakingsgesprek. We vertellen wie we zijn en wat we doen, met vertrouwen en transparantie als basisvoorwaarden. Dan beginnen we samen aan de ontdekkingsreis waarbij we de (eind-) doelen beschrijven. Vervolgens maken we een grondige, financiële, analyse. Op de producten met de hoogste marges en grootste potenties projecteren we onze strategieën van (online) marketing met aansluitend de sales. Wij zorgen ervoor dat we duizenden bezoekers uit jouw gewenste doelgroep naar jouw website of webshop sturen. Vaak zien we daarna de bestellingen en/of offerteaanvragen toenemen. We zetten daarbij allerlei middelen in, zoals Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Google AdWords, Google Organic en, sinds kort TikTok. Snapchat zal nog aan deze lijst worden toegevoegd. Wat we ook gebruiken, het gaat er in de eerste plaats om dat we de juiste online doelgroep vinden en die ook daadwerkelijk bij het bedrijf laten uitkomen waarna de kans op de aankoop van een product of dienst aanzienlijk wordt vergroot. Wij schieten niet met hagel, maar gericht, midden in de roos. We beginnen met de producten met de grootste marge en creëren daarmee een quick win. De revenuen daarvan gebruiken we om andere producten te stimuleren.” Retargeting speelt een belangrijke rol: “Iedere bezoeker op de socials en zoekmachines laten we meerdere keren de advertentie van de desbetreffende organisatie zien. Bewezen is dat gemiddeld na zeven contactmomenten een klant overgaat tot aankoop. Veel ondernemers weten dat niet, wij wel. En daar helpen we graag mee.” Veel bedrijven hebben inmiddels de resultaten van de Be A Mad Methode en alles wat daarbij hoort ondervonden. “Onze methode is echt bewezen. We laten zien wat een investering heeft opgeleverd. Dat doen we met ROAS, Return On Advertising Spend, dat zijn harde gegevens.”

Ondernemersmagazine Gemeente Dinkelland

Joost Lansink zet zich ook in voor dit magazine, als verbinder. “Ik geloof oprecht in het concept Ondernemersmagazine, de combinatie van magazine, online platform en social media. Het is een belangrijk middel voor ondernemers om verbinding met elkaar te krijgen, om kennis te delen en om elkaar beter te leren kennen. Wat gebeurt er achter de voordeur van mijn collega, wie is hij of zij nou eigenlijk? Dat soort dingen wil je als ondernemer toch weten?”

Innomads
Oppersveldweg 7, Agelo
Ga naar de website
Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

Bouwbedrijf Webbink: “Bouwen is een feestje”

Door:
Bert Kroondijk
|
Fotografie:
Petra Holland
4 min
|
Datum:
4/7/2022

Hoe maak je een hybride (thuis)werkplan?

Door:
|
Fotografie:
Redactie
3 min
|
Datum:
4/7/2022

Samen Tot De Nek In De Drek

Door:
Redactie
|
Fotografie:
Redactie
2 min
|
Datum:
4/7/2022

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Gemeente Tubbergen bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Joost Lansink | Innomads
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators