29/10/2021

Vriezenveense broers Tom en Bas Lempsink starten Kartonplus

KartonPlus

Tom en Bas Lempsink
K

om binnen, dan laat ik jullie het bedrijf zien. We hebben er hard aan gewerkt, maar het resultaat mag er wezen.” zegt Tom (28). De oudste van de twee broers is zichtbaar enthousiast wanneer hij ons buiten op de parkeerplaats van zijn nieuwe bedrijf Kartonplus in Enschede ontvangt. Mijn broer is nog even druk voor een klant maar hij komt er ook zo aan.

Kantoor

Het nieuwe kantoor van de twee broers geeft de jongens een goed uitzicht op de digitale drukpers. Naast deze digitale drukpers beschikken de heren ook over een stans- en vouwplakmachine. Zodoende zijn zij van niemand afhankelijk en kunnen ze klanten korte levertijden garanderen.

Tom en Bas Lempsink, eigenaren Kartonplus

De kans

“Vanuit klanten van moederbedrijf Labelplus krijgen we vaak de vraag of we naast labels ook de kartonnen verpakkingen kunnen produceren. Zodoende is Bas zich gaan verdiepen in deze mogelijkheid.” Daarnaast geloven Tom en Bas in het digitale concept. Door de aanschaf van de digitale drukpers (Xeikon 3500) hoeft Kartonplus geen lange levertijden te hanteren. Zo proberen ze de markt te veroveren met een frisse en nieuwe kijk op verpakkingen van vouwkarton. Geen lange levertijden en gigantische aantallen, maar snelle levertijden, aantallen op maat en persoonlijk contact!

Verpakkingen en vouwdozen, op maat gemaakt en geleverd vanuit Enschede, Kartonplus
Eindproduct Kartonplus

Het machinepark

Gezamenlijk moeten Tom en Bas ervoor zorgen dat ze Kartonplus aan het draaien zien te houden. “Daar heb ik alle vertrouwen in” zegt Tom. “Wij kunnen klanten namelijk veel bieden! Door onze digitale pers, en de stans- en vouwplakmachine beschikken wij over een uitgebreid machinepark. Onze machines zijn hierbij uitermate geschikt voor de relatief kleinere aantallen (500/1000 of 5.000 stuks). Naast deze kleinere aantallen zijn wij ook zeer goed ingericht voor de middelgrote (10.000/25.000 stuks) oplages. Het grote voordeel hierbij is onze digitale drukpers (Xeikon 3500). Klanten behouden de actualiteit van de verpakking en bestellen exact wat ze op het moment nodig zijn.” “Onze klanten hoeven minder ruimte te gebruiken voor opslag, dat scheelt veel voor een groot aantal van onze klanten.” zegt Bas. “Wanneer je 5000 gepersonaliseerde en unieke doosjes wilt, is dat geen enkel probleem.” vult Tom aan. “Een vouwdoos, sleeve of blisterkaart wordt zo meer dan een verpakking. Het is een verlengstuk van een merkidentiteit en kan effectief worden ingezet als marketinginstrument.”

Kartonplus
Marssteden 148 B, 7547 TD, Enschede
Ga naar de website
Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

Column Arjen Maat: Groen

Door:
Arjen Maat
|
Fotografie:
Petra Holland
3 min
|
Datum:
24/1/2022

How to Start-up Pt.2: Doe je huiswerk goed!

Door:
Jouke Zomer
|
Fotografie:
Petra Holland
6 min
|
Datum:
24/1/2022

Wil jij werken voor onze Ondernemersmagazines?

Door:
Anno Oude Engberink
|
Fotografie:
Redactie
1 min
|
Datum:
18/1/2022

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Twenterand bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Jeroen Kunst | leef marketing
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators