10/4/2024

“We brengen zzp’ers bijeen zodat ze samen aan de mooiste projecten kunnen werken”

CleverMellow Collective

Niels Bakhuis, Jan-Willem Wessels & Aron Zomer

“We brengen zzp’ers bijeen zodat ze samen aan de mooiste projecten kunnen werken”

CleverMellow Collective

I

n 2022 besloten Niels Bakhuis en Jan-Willem Wessels hun krachten te bundelen onder één bedrijf: CleverMellow. Als low-code web agency bouwen ze de meest unieke websites. Met Aves Marketing richt Aron Zomer zich op ijzersterke marketing. Niels, Jan-Willem en Aron hebben hun handen ineen geslagen en zijn onlangs gestart met een coöperatie: CleverMellow Collective. Trots vertellen ze over deze nieuwe manier van werken.

De mannen van CleverMellow wilden al langere tijd op een flexibele manier samenwerken met andere zzp’ers. Niels vertelt over de eerste stappen binnen dit proces. “Welke vorm daar het best bij paste was op dat moment nog de vraag. Jan-Willem en ik werkten samen met Aron al aan een aantal projecten.” Volgens Jan-Willem verliep die samenwerking altijd soepel. “Daarom besloten we om het met hem te hebben over het idee van een collectief. Zo is het balletje gaan rollen.” Aron vult hen aan: “We liepen tegen dezelfde luxeproblemen aan. We hadden geen ambitie om personeel in dienst te nemen, maar wilden wel groeien met onze bedrijven.” De coöperatieve vorm paste goed bij het concept dat ze in gedachten hadden: het bijeenbrengen van zzp’ers die samen aan grote projecten werken. Langzaam maar zeker kreeg CleverMellow Collective steeds meer vorm.

V.l.n.r.: Niels Bakhuis, Aron Zomer en Jan-Willem Wessels

Samenwerking van A tot Z


Binnen de coöperatie ligt de focus op het bouwen van digitale podiums voor bedrijven. Niels geeft aan dat bij dat proces van alles komt kijken. “Daarom werken we samen met bijvoorbeeld strategen, designers, developers en marketeers. Op basis van de vraag van de klant stellen we een team samen dat zich gaat inzetten voor het project. Daarin faciliteren we het gehele samenwerkingsverband op een flexibele en transparante manier." Daar is Jan-Willem het volledig mee eens. “Binnen de coöperatie werken we op een manier waarbij we daadwerkelijk maken waar de klant behoefte aan heeft. We gaan de klant geen dingen aansmeren omdat we een bepaalde omzet per medewerker moeten binnenhalen. Dat is het voordeel, de zzp’ers zijn niet bij ons in loondienst.” Wel beslissen de zzp’ers de koers van de coöperatie. Dat is voor hen juist belangrijk en vaak de reden dat ze voor zichzelf zijn begonnen. Aron: “Uiteindelijk willen we in elkaar én in de coöperatie investeren. Alles met als doel om nog betere resultaten te realiseren.”

Win-win situatie

Bedrijven kunnen huiverig zijn om met meerdere zzp’ers tegelijkertijd in zee te gaan. Aron benadrukt dat die twijfels niet nodig zijn. “We hebben meerdere cases waaruit blijkt dat deze manier van werken succesvol en efficiënt is. De factuur die je aan het eind van de rit betaalt is evenredig aan de kwaliteit die geleverd wordt.” Niels gaat verder: “Met deze samenwerkingsvorm bieden wij je dezelfde beleving als bij een bedrijf met personeel in vast dienstverband, maar dan realiseren we een beter resultaat.” Jan-Willem knikt overtuigd. “Als klant van CleverMellow Collective werk je met experts die kneiter goed zijn in wat ze doen. Elk individu blinkt uit in zijn of haar eigen vakgebied en levert daarmee veel waarde binnen een project.”

“We investeren in elkaar én in de coöperatie. Alles met als doel om nog betere resultaten te realiseren”

Blik op de toekomst

Op korte termijn wil CleverMellow Collective vooral toffe projecten draaien. Alhoewel het avontuur pas net van start gaat, durven de mannen al vooruit te kijken. Niels: “Het is ons doel om een autoriteit te worden en kennis te kunnen delen met zzp’ers door het hele land.” Aron haakt daar op in. “Precies, wanneer wij een beweging in gang kunnen zetten vanuit het coöperatieve model, dan zijn we tevreden.” De ambitie is duidelijk. Bedrijven moeten weten dat ze bij CleverMellow Collective moeten zijn omdat zij precies weten hoe ze een digitaal podium moeten realiseren door middel van een heldere strategie, gave visuals en duidelijke storytelling. Jan-Willem gaat verder: “Het zou heel vet zijn om, samen met zzp’ers die achter onze visie en missie staan, marktspeler te worden. De samenwerking tussen alle partijen is daarbij essentieel.” Volgens Aron zijn er veel creatieve, veelal beginnende, zzp’ers die in hun eentje niet in aanmerking komen voor grote projecten. “Dat willen we met CleverMellow Collective mogelijk maken: mensen samenbrengen zodat zij elkaar kunnen versterken, met elkaar kunnen groeien en samen mooie dingen kunnen maken.” Wat dat betreft zijn de mannen ervan overtuigd dat ze goud in handen hebben: vanuit passie werken aan projecten waar zowel de klant als de zzp’er blij van wordt.

“We willen mensen samenbrengen zodat zij elkaar kunnen versterken, met elkaar kunnen groeien en samen mooie dingen kunnen maken”

CleverMellow Collective
Brugstraat 11, 7607XJ, Almelo
Ga naar de website
Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

‘Gewoon beginnen’

Door:
Jouke Zomer
|
Fotografie:
Petra Holland
2 min
|
Datum:
29/4/2024

Het regent lintjes in de gemeente Dinkelland

Door:
Redactie
|
Fotografie:
Redactie
1 min
|
Datum:
26/4/2024

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Gemeente Tubbergen bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Joost Lansink | Innomads
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators