Manifest

Waarom wordt het Ondernemers Magazine gemaakt?

Ondernemen is zoveel meer dan alleen maar doen waar je goed in bent. Maar vaak komen ondernemers niet aan veel meer toe dan dat ene waar ze juist zo goed in zijn. Vaak komen ze zelfs niet toe aan één van de belangrijkste facetten van het ondernemen. Kansen zien door om zich heen te kijken naar waar mogelijkheden liggen op hun eigen vakgebied en vooral ook gebieden die niet binnen hun eigen expertise vallen. Ook ontstaan er ideeën en kansen door te weten wat er zoal om je heen gebeurt als ondernemer. Deze kun je gezamenlijk met andere ´lokale´ ondernemers benutten. Om deze vaak ´Verborgen Giants´ onder de aandacht te brengen en door te laten zien waar ondernemers voor staan en waar ze dagelijks mee bezig zijn inspireren en motiveren wij ondernemers, inwoners en studenten door twee keer per jaar het ondernemersmagazine met artikelen over lokale ondernemers en andere kennis en kunde in verschillende Gemeenten uit te brengen.

Foto van het ondernemersmagazine

Online platform

In de tussentijd ondersteunen wij de magazines met een online kennisplatform waar experts op verschillende gebieden hun kennis en kunde delen. Ook worden hier natuurlijk alle artikelen uit voorgaande magazines geplaatst om terug te kunnen lezen.

Waarom lokaal?

Het ondernemersmagazine is ontstaan in Twenterand vanuit de behoefte om bedrijven uit de gemeente beter te verbinden. Oprichter Jouke Zomer kwam als grafisch ontwerper tot de conclusie dat hij geen idee had wat er zich achter de voordeuren van de mooiste bedrijven uit zijn gemeente speelde. Daarnaast had hij vragen die niet of niet volledig beantwoord konden worden.

  • Waar start je met een nieuw bedrijf? 
  • Welke bedrijven zijn er aanwezig in de Gemeente? 
  • Hoe laat je zien dat je er bent aan bedrijven in de gemeente waar jij graag mee samen wilt werken?

Allemaal vragen waar in een goed netwerk direct een antwoord hoort te komen. Daarnaast merkte hij dat mensen graag willen weten met wie ze zaken doen. Dit neemt een drempel weg om eens contact op te nemen. Vanuit een andere invalshoek merkte hij dat de inwoners van een Gemeente graag willen weten wat nou de drijfveren en kennis en kunde van een lokale ondernemer zijn. Ze willen niet altijd het grote succesverhaal van de grote jongens zoals Coolblue. Maar het persoonlijke verhaal van de kapper op de hoek. Of juist het verhaal van een tweede generatie die een metaalbedrijf runt. Waar werken gemaakt worden die over de hele wereld worden verscheept. Daar zijn inwoner trots op. En daar willen studenten graag aan de slag. Maar dan moeten ze wel van het bestaan afweten.

Waar schrijven we over?

Naast de verbinding en versterking van het netwerk in de lokale gemeenschap door lokale ondernemers in beeld te brengen gaan wij er niet vanuit dat elke gemeente waar wij het magazine uitbrengen de wijsheid in pacht heeft. Ondernemers kunnen veel leren van elkaar. Maar wij delen ook graag kennis over verschillende onderwerpen die onder te verdelen zijn onder onze 4 hoofdcategorieën Ondernemen, Start-ups, Innovatie & Tech en Maatschappij zoals o.a.

branding  |  sales  |  marketing  |  innovatie  |  circulair ondernemen  | de betekeniseconomie  |  duurzaamheid  |  leiderschap  |  economie | gezondheid | en meer...

Hiervoor gaan wij op zoek naar experts, ervaringsdeskundigen, koplopers en dwarsdenkers binnen en buiten de gemeente, de regio Twente, heel Nederland en zelfs experts van over de hele wereld om op deze vakgebieden kennis te verzamelen en te delen met (lokale) ondernemers door middel van interviews en redactionele stukken. Dit is wel in een verhouding zodat het lokale gedeelte overheerst in het magazine. De experts komen meer aan het woord op het online platform.

Wie leest het magazine?

Het magazine is gericht op ondernemers en hun medewerkers binnen een bepaalde gemeente om de lokale binding tussen ondernemers, studenten en inwoners te creëren en te ondersteunen. Door daarnaast kennis te delen is het magazine en het bijbehorende online platform ook interessant voor andere Nederlandse ondernemers en hun medewerkers. Het idee hierachter is dat elke editie een promotieartikel voor de gemeente is. Lokale ondernemers nemen het magazine mee naar klanten in andere delen van de regio en het land. Dit is de manier om zichzelf en andere ondernemers uit hun omgeving en de gemeente als zijn geheel te promoten. Daarnaast is het magazine voor scholieren, MBO en HBO studenten een bron van inspiratie en kennis over bedrijven. Onze online vacaturebank helpt hun bij het vinden van een gepaste stage of afstudeeropdracht.


Wie bekijkt/leest/luistert het platform?

Het online platform is zo ingericht dat er een overkoepelende website is voor alle magazines waar kennis gedeeld wordt. Dit wordt gemixt met ondernemers in beeld uit de lokale magazines. Onder de hoofdpagina vallen de lokale pagina’s die vooral ingericht zijn op het delen van de lokale artikelen. Door de mogelijkheid om binnen de pagina’s te switchen ontstaat er een kruisbestuiving van kennis en kunde tussen ondernemers uit de verschillende gemeenten.


mooie voorbeelden:

Henk Jan Koershuis -- Persoonlijk Kaartje

Jeroen Kunst - online marketing

Assink carcleaning - ruiten tinten en auto’s polijsten


Hoe zijn wij georganiseerd

De magazines voor de verschillende gemeenten zijn op zichzelf staande bladen met eigen (lokale) mensen die de bladen maken. De samenstelling kan per magazine anders zijn. De magazines voldoen aan de gestelde standaarden en de gestelde verhoudingen qua artikelen over ondernemers in beeld in verhouding tot kennis, kunde en maatschappelijke artikelen. De kennis en kunde artikelen kunnen 1 op 1 voor meerdere magazines gebruikt worden door de makers van het blad. 

Foto van het ondernemersmagazine


Verschillende functies die ingevuld kunnen worden voor het magazine zijn o.a.

Bladmanager, Hoofdredacteur,  acquisiteur, correspondenten, tekstschrijvers, gastschrijvers, fotografen, illustratoren, grafisch ontwerpers, videografen en kunstenaars. Het liefst werken wij gedeeltelijk lokaal om lokaal talent zelfs een landelijk platform te bieden om te laten zien waartoe ze in staat zijn. Om dit te benadrukken worden ze bij artikelen in de magazines en online expliciet genoemd.


Adverteren/marketing

Wij geloven dat marketing veel meer kan zijn dan een advertentie plaatsen. Wij geloven in marketing door middel van storytelling in combinatie met beeld of een illustratie. Een ondernemer die in beeld wordt gebracht doet naast het vertellen van zijn verhaal ook aan marketing. Dit is dan ook de basis waarmee wij ons magazine financieren. Ondernemers in beeld betalen om onder de aandacht te komen bij alle ondernemers uit de gemeente door het vertellen van hun verhaal en het delen van hun kennis en kunde. Op deze manier werkt adverteren twee kanten op. Ondernemers creëren een binding door een expertstatus te genereren en lezers doen ondernemerskennis op. In de ultieme situatie wordt de lezer fan en wordt hij een loyale fan van jouw bedrijf. 


Wij bundelen de verhalen tot een magazine en verspreiden het onder alle ondernemers binnen de gemeente. Daarnaast geven wij inwoners de kans om het magazine gratis te lezen of af te halen op verschillende locaties. Ook wordt het magazine cadeau gegeven aan studenten om het bereik qua kennisdeling en marketing te vergroten en aandacht voor stageplekken en afstudeerstages te vergroten.


Vrienden van het magazine

Ondernemers die de waarde inzien van het delen van kennis en kunde kunnen vriend van het magazine worden om het gehele online platform en de magazines te helpen financieren. Hiervoor krijgen zij Kennis en kunde aangeleverd waar ze gebruik van kunnen maken op de momenten dat zij daar aan toe zijn. Wanneer gemeenten, ondernemersverenigingen, ondernemers en inwoners het magazine ondersteunen als vriend geeft dit de mogelijkheid om meer en betere redactionele artikelen te schrijven. Het doel is dat het magazine gratis blijft. Worden mensen vriend van het magazine dan krijgen zij het magazine twee keer per jaar geadresseerd toegestuurd.


Hoe werkt vriend van het magazine

We zijn natuurlijk al vrienden op Linkedin, facebook of instagram. Maar het maken van een magazine kost naast veel gescheld, ook tijd en geld. Om goede magazines te blijven maken, kun je vriend van het magazine worden. Hierdoor mis je niets van het ondernemersmagazine. 


Er zijn twee soorten vrienden Geïnteresseerde ondernemers en geïnteresseerde inwoners.


Geïnteresseerde ondernemers:

De ondernemers betalen 50,- per jaargang. (2 magazines) Hiervoor krijgt het bedrijf 2x per jaar haar logo in het magazine en op de website van het magazine met link naar de eigen website. 

Geïnteresseerde inwoners/particulieren:

Omdat het maken van een magazine veel tijd en geld kost geven wij inwoners of andere geïnteresseerden de kans om het magazine geadresseerd thuis te ontvangen voor 12,50,- per jaar. Waarom zo’n klein bedrag voor deze extra service? Inwoners kunnen het magazine namelijk gratis afhalen op verschillende plaatsen in de gemeente. Door een klein bedrag als 10,- te betalen als vriend laten zij ons weten dat ze geïnteresseerd zijn en dat zij het magazine waarderen. Als onze dank daarvoor krijgen deze inwoners een vermelding met naam op de website en krijgen zij het magazine 2x per jaar thuisgestuurd.  


Uitwerking vriend van het magazine

395,- Partner van het magazine

50,- Vriend van het magazine

12,50 Vriend van het magazine (particulieren)


Wij werken samen met deskundige vrienden 

Er bestaat lokaal veel verborgen kennis onder ondernemers. Wij willen er voor zorgen dat deze kennis gedeeld wordt onder ondernemers en inwoners door het interviewen, en redactionele artikelen te (laten) schrijven door en over ondernemers die hun deskundigheid ook daadwerkelijk willen delen. Interesse in het schrijven van een artikel neem dan contact op.


Wij hebben een eigen visie op ondernemen

Een hoger doel hebben, het delen van kennis en samenwerken zijn de belangrijke pijlers voor het ondernemersmagazine. Onze visie begint bij het idee dat wanneer een ‘lokale’ ondernemer een hoger doel heeft en dus niet alleen bezig is met financiële winst maken maar ook met alles wat er om hem heen gebeurt hij veel beter en duurzamer kan samenwerken met andere ‘lokale’ ondernemers door elkaar voort te helpen. Dit is het begin van het draaiende houden van de hele samenleving om hen heen. Ondernemers zijn volgens ons de motor die de samenleving draaiende houden. 


Wat zijn de drie termen die het ondernemersmagazine kenmerken?

Kennis delen, Samenwerking en lokale binding

Doelen van het magazine

  • Ken je omgeving als ondernemer en doe er je voordeel mee door deze te versterken.
  • Lokaal verbinden van ondernemers, studenten en inwoners voor een duurzame toekomst.
  • Waarin ondernemers zich onderscheiden, om inspirerende ondernemers uit te lichten.
  • Het delen van kennis onder ondernemers op die gebieden die ondernemers aangaan.

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemers Magazine Gem. Tubbergen of Twenterand is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemersmagazine Twenterand bereikte ik gericht 2500 ondernemers, studenten en inwoners. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.

Jeroen Kunst | leef marketing

Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2021
Designed and build by Monolith opportunity creators