10/6/2025

‘De D van duidelijkheid’

Erwin Langenhof
No items found.

‘De D van duidelijkheid’

V

eel bedrijven weten dikwijls heel goed wat ze doen. Jouw product of dienstverlening is voor jou zo kraakhelder als het maar kan! Maar zodra jij als ‘vak-idioot’ het aan jouw potentiële klant wilt verkopen loop je vast. Kies je bij voorbeeld wel de juiste communicatie? Loop je niet vast in je tekstuele jargon? Is mijn presentatie wel volledig? Kortom, waar moet je überhaupt beginnen?

Het cliché is doorgaans waar. We kiezen voor een standaard ‘ABC’tje’ en gaan weer door met ons werk. Waar ik het dan over heb? De kwestie die marketing wordt genoemd.

In jouw bovenkamer weet jij kraakhelder wat je doet. Dus wat doe je dan? Je roept een marketingspecialist- of bureau in. ‘Ik wil dat jullie dit even neerzetten en dit is mijn verhaal.’ Herkenbaar, nietwaar?

Daarna komt de verwachting dat deze marketingacties jou of je bedrijf even volop klandizie gaat opleveren. Klopt! Maar het is zoals je papier in brand steekt; een grote vlam en daarna dooft het langzaam uit.

“Marketing betekent het planten van het zaadje totdat de verkoop kan oogsten”

Waar het verschil in zit?

Het probleem is niet het marketingbureau. Het probleem is ook niet jouw verwachting. Maar het heeft alles te maken met de D van duidelijkheid. Maar de D ontbreekt ook aan het ABC’tje. En eigenlijk bedoel ik dan een ABCD’tje; het simpele model om je marketing positie duidelijk neer te zetten.

Marketing brengt tenslotte geen verkoop. Marketing betekent branding. Marketing betekent het planten van het zaadje totdat de verkoop kan oogsten. Maar marketing betekent ook duidelijkheid. Voor de korte en lange termijn. Marketing werkt pas, als je het snapt.

Vanuit mijn positie werk ik als zelfstandige voor MKB bedrijven. Ik help jou om de teugels aan te trekken richting jouw huidige marketingbureau. Vooral om duidelijkheid te creëren, waar tenslotte iedereen bij gebaat is. Maar, misschien ben je totaal nog niet aan dit onderwerp toegekomen? Dan breng ik je graag in contact met ruim aanbod aan zzp’ers welke passen bij jouw vraag. Dit maakt jou flexibel en tenslotte schaalbaar voor de toekomst.

En vraag je je nu af waar jouw ABC’tje moet beginnen? Laten we eens kennismaken. Een gesprek met een kop koffie kost je tenslotte niets.

Erwin Langenhof

is commercieel strateeg en heeft gewerkt als voormalig commercieel directeur voor diverse groothandelaren. Waarin verkoop en marketing bekend terrein zijn, slaat hij met zijn ervaring een brug tussen deze twee bekende bedrijfseilandjes. Erwin houdt zich met name bezig om te bouwen; business development. No-nonsense, strategisch en vooral duidelijk.

06 - 39 75 75 00
erwin@direxis.nl
www.direxis.nl

Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

Hoe je je als merk onderscheidt in het AI-tijdperk

Door:
Joachim Westera
|
Fotografie:
Joachim Westera
2 min
|
Datum:
10/6/2025

Start van een nieuwe netwerkclub voor verbinding en ontwikkeling

Door:
Ciska Oude Engberink
|
Fotografie:
Joachim Westera
3 min
|
Datum:
10/6/2025

Niet anders, maar wél bijzonder!

Door:
Arjen Maat
|
Fotografie:
Petra Holland
3
|
Datum:
10/6/2025

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Gemeente Tubbergen bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Joost Lansink | Innomads
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators