wintig jaar geleden begon het met een paar telefoonfrontjes op Marktplaats. Inmiddels is gsmpunt uitgegroeid tot een van de grootste webshops van Nederland voor smartphone-accessoires. Van hoesjes tot opladers, van screenprotectors tot kabels: bij gsmpunt vind je alles om je telefoon veiliger, mooier en makkelijker in gebruik te maken.
Vanuit Almelo verstuurt een jong, energiek team dagelijks duizenden pakketjes. Maar met die groei kwam ook het besef: het is tijd om stil te staan bij wie we zijn en dat uit te stralen. “We misten herkenbaarheid in ons merkverhaal. We waren vooral bezig met dóen. Maar nu we twintig jaar bestaan, mogen we ook trots zijn op wat we hebben opgebouwd.”

Een frisse look, dezelfde nuchterheid
En dus kreeg het merk een complete rebranding. Niet om iets anders te lijken dan het is, maar juist om te laten zien waar gsmpunt voor staat. “We zijn nuchtere mensen, niet van de opsmuk. Maar het werd tijd dat onze uitstraling net zo professioneel werd als onze service. We begonnen met een nieuw logo. Daarnaast creëerden we een speels symbool waarbij de letters G en P samenkomen, die ga je veel terugzien op de website, op verpakkingen en in andere uitingen. Samen met een nieuw kleurenpalet, thema’s en een tone of voice zorgt dat voor een herkenbare en consistente merkervaring.”
Energie van binnenuit
De afgelopen jaren groeide gsmpunt uit tot een hecht team met een liefde voor slimme oplossingen. De gemiddelde leeftijd is 23 jaar, maar veel collega’s zijn al jaren betrokken. Studenten uit de buurt combineren hun studie met werk in het magazijn of op de klantenservice, en veel stagiairs blijven plakken. “Vrijwel iedereen komt uit de regio, Wierden, Vriezenveen, Almelo, en dat voel je in de energie. We doen het hier samen en zoveel mogelijk in eigen huis. Van inkoop tot klantenservice, van vormgeving tot marketing. Zelfs de volledige webshop hebben we zelf ontwikkeld. Daardoor kunnen we snel schakelen, gericht inspelen op wat klanten nodig hebben en continu blijven doorontwikkelen.”
Klaar voor de volgende 20 jaar
Waar een telefoonhoesje vroeger vooral bescherming bood, is het nu óók een manier om je stijl te laten zien. Klanten kiezen bewust voor kleuren, materialen en designs die bij ze passen, soms zelfs per seizoen. gsmpunt speelt daarop in met een breed assortiment én eigen huismerken, afgestemd op wat klanten écht zoeken. Toen grote platformen als Bol.com en Amazon opkwamen, vroegen ze zich even af of er nog ruimte was voor een eigen webshop. Maar het tegendeel bleek waar. “Juist doordat we alles zelf doen, kunnen we snel schakelen en klanten écht helpen. Geen dropshippers of vage verkopers, maar gewoon een nuchter team dat weet wat kwaliteit is en daar elke dag voor gaat. We groeien door, maar doen dat op onze manier. Betrouwbaar, nuchter en altijd met oog voor de klant.”
Benieuwd naar het resultaat? Neem een kijkje op www.gsmpunt.nl
