28/5/2025

Vakexperts hebben klanten tot ver buiten Twente

De Haar Automotive

Martijn Gerritsen
Johan Koning
Johan Koning
Hengelo | Nederland

Vakexperts hebben klanten tot ver buiten Twente

De Haar Automotive

D

e Haar Automotive is een bijzonder familiebedrijf. De huidige eigenaar, Martijn Gerritsen: “We bestaan dit jaar 50 jaar. We hebben altijd onze eigen weg gevolgd en dat doen we nog steeds.”

In 2003 verhuisde het bedrijf van de oorspronkelijke locatie de Haarstraat (vandaar de bedrijfsnaam, Rijssenaren noemen die omgeving De Haar), naar de huidige locatie aan de Butaanstraat. Nadat hij het bedrijf vier jaar geleden van zijn vader Henk overnam, besloot Martijn vorig jaar dat het tijd was voor een andere look, die meer bij deze tijd hoort. Het resultaat: een frisse, nieuwe huisstijl met ook een nieuw logo. “Ik had het marketingbureau gezegd dat ik een nieuw logo wilde, gebaseerd op het oude, dat mijn vader zelf had ontworpen. Dat wilde ik in ere houden. Toen ze me het resultaat van hun inspanningen lieten zien – inclusief moodboards – was dit toch niet hetgeen ik voor ogen had. ‘Of je kunt hier voor gaan’, zeiden ze, een tweede voorstel onthullend. Dat was dus de huisstijl die we nu voeren. Ik ben er heel blij mee.”

Frisse website

“Onze website was voorheen heel basic. Nu is het een frisse site, waar we veel voordeel van hebben. En via Linkedin, Facebook en Instagram genereren we veel traffic.” Belangrijk in de autobranche, tegenwoordig. Want het is al lang niet meer zo dat mensen voor een nieuwe auto automatisch naar de lokale dealer gaan. “Mensen oriënteren zich via internet en komen dan pas naar een autobedrijf toe.” Dat geldt voor mensen uit Rijssen en de rest van Twente, maar ook zelfs voor klanten uit de rest van het land. Gerritsen heeft voorbeelden te over. “Ze komen hier vanuit Zeeland en Zuid-Holland naar toe. Onlangs had ik nog een man, die een auto op het oog had voor zijn dochter. Kwam hij vanuit Ijmuiden hier heen om hem op te halen.”

“Niet gaan blazen, maar in de praktijk brengen wat je belooft”

Vertrouwen

Natuurlijk had die klant eerst wel telefonisch contact gezocht. “Hij zei: ‘Ik moet erop kunnen vertrouwen dat wat op de site over de auto staat, waar is. Is dat zo, dan neem ik hem zo mee. Is dat niet zo, dan ben je me een tank benzine verschuldigd. Hij is die zaterdag met twee auto’s én een volle tank weer teruggegaan. Ja, zo doen wij dat.” Klanten uit Twente die liever een autobedrijf in de buurt zoeken, komen graag naar de Butaanstraat in Rijssen om hun auto te kopen, leasen of huren. Of om onderhoud te verrichten of bijvoorbeeld een ruit te laten vervangen. “Lokale klantenbinding is voor ons dan ook heel belangrijk. Bovendien vinden we het de normaalste zaak van de wereld dat je iets doet voor je eigen plaats en regio. Om die reden zijn wij actief met sponsoring en in verschillende businessclubs.”

De kracht van het bedrijf

Het authentieke menselijke aspect is de kracht van het bedrijf. Daarvan is Gerritsen overtuigd. “Doe maar echt, zeg ik altijd. Niet gaan blazen, maar in de praktijk brengen wat je belooft. Dat zit door de hele organisatie heen; we zijn een echt en een hecht team. Dat blijkt bijvoorbeeld ook op zaterdagen. Dan zijn hier geregeld medewerkers aanwezig die vrij zijn. ‘We komen even kijken hoe het gaat en we nemen voor de jongens even wat lekkers mee. Ze werken immers hard.’ Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, maar het komt het teamgevoel wel ten goede.”

“Bij De Haar Automotive gaan we graag een persoonlijke band aan met je”

Menselijk contact voorop

Alles draait bij De Haar Automotive om het menselijke contact. Bij zijn personeel, maar zeker ook bij de klanten. “Ik heb hier wel eens een klant gehad, die na mijn verhaal leek te twijfelen over de auto die hij op het punt stond te kopen. Toen heb ik het contract verscheurd en gezegd: ga naar huis en denk er een paar dagen over na. Een paar dagen later kwam hij terug en tekende. ‘Je overtuiging heeft mij over de streep getrokken. Dit moet wel een goede auto zijn.’  Daar gaat het om: goede, eerlijke informatie en service. Je moet transparant zijn. Aan de vele reviews op onze site zie je wel hoe tevreden mensen zijn.” Het feit dat zijn familiebedrijf juist relatief klein is, is de kracht ervan, aldus Gerritsen: “Bij De Haar Automotive gaan we graag een persoonlijke band aan met je. Dat merk je aan alles. Ons autobedrijf is kleinschalig en onze ’akexperts zijn enorm betrokken. Daardoor voelt alles heel persoonlijk aan. Onze passie voor de automotive-wereld brengen we graag op onze klanten over.”

Autobedrijf De Haar B.V.
Butaanstraat 6, 74 63 PG Rijssen
Ga naar de website
Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

“Het mooiste is als ik niet nodig ben”

Door:
Astrid Olde Olthuis
|
Fotografie:
Gerbert Voortman
2 min
|
Datum:
28/5/2025

“Je moet het met mekaar doen”

Door:
Marion van Sermondt
|
Fotografie:
Jan-Thijs Vlaskamp
3 min
|
Datum:
28/5/2025

Altijd in beweging: ondernemer Erik Huzen

Door:
Astrid Olde Olthuis
|
Fotografie:
Jan-Thijs Vlaskamp
3 min
|
Datum:
28/5/2025

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Gemeente Tubbergen bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Joost Lansink | Innomads
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators