12/10/2021

“We zijn nuchter, staan met beide benen op de grond, doen normaal en zijn eerlijk

Effect Personeelsdiensten

Thijs Oude Nijhuis en Jeffrey Heithuis
E

ffect Personeelsdiensten heeft nog nooit eerder zoveel mensen aan het werk gehad. Manager Thijs Oude Nijhuis: “Dat zijn 360 uitzendkrachten en 20 zzp-ers. Zowel werkgevers als werkzoekenden weten ons steedsbeter te vinden, ook vergeleken met de grote landelijke bureaus. We maken een mooie groei door en dat komt doordat wij het net wat anders doen. Daarom hebben we ook de beslissing durven nemen om een tweede vestiging in de Achterhoek te openen.” In Lichtenvoorde om precies te zijn. Jeffrey Heithuis, tot dan tot intercedent, leidt die vestiging. En de ambitie is om de komende jaren meer vestigingen te openen.

Jeffrey Heithuis (links) en Thijs Oude Nijhuis.

Effect Personeelsdiensten - met 23 medewerkers actief in de branches bouw, techniek, productie en logistiek, infra en groen - werd in 2009 opgericht door Dennis Ikink en Rick Scholten. Zij verkochten het bedrijf in 2017 aan Covebo Group. Ikink, die in dienst is gebleven bij Covebo, vroeg een jaar later aan Oude Nijhuis of hij de eindverantwoordelijkheid over Effect wilde overnemen, als eerste aanspreekpunt voor Covebo. “Na mijn start bij Effect met een stageplek kon ik blijven als intercedent. De stap naar het leiden van de vestiging in Oldenzaal begin 2019 was groter en dat was best even wennen.” “Maar dat is hem gelukt,” zegt Heithuis, die 29 jaar is en samen met Lieke in Fleringen woont. “Thijs werd meteen in zijn nieuwe rol geaccepteerd en dat komt denk ik doordat hij tussen de mensen is blijven staan. Hij heeft de leiding maar niet op een autoritaire manier.” Oude Nijhuis: “Dat wil sowieso ik niet en autoritair managen is ook niet meer van deze tijd, zeker niet bij een club jonge mensen zoals bij ons. En het is een gezellige club. We vormen een mooi team, de sfeer is goed en we houden absoluut van een feestje samen.” Hij woont samen met Sanne in Tubbergen, wat ook geldt voor een aantal collega’s. “We kennen daarom het lokale bedrijfsleven daar goed en we plaatsen regelmatig bij bedrijven in de gemeente Tubbergen, zoals Loogisch, Brugman Radiatorenfabriek en Bouwgroep Huiskes.”

Vestiging Lichtenvoorde  

“We zijn actief op zoek gegaan in de Achterhoek,” zegt Heithuis. “Maar we hebben wel eerst onderzoek gedaan om te beoordelen of bedrijven wel op ons zaten te wachten. En dat was zeker het geval. De reden daarvan is onze typisch Twentse mentaliteit die veel raakvlakken heeft met hoe men in de Achterhoek met elkaar omgaat. Met nuchterheid, beide benen op de grond staan, normaal doen en eerlijkheid. Gekoppeld aan onze kernwaarden gedrevenheid, betrouwbaarheid en eigenzinnigheid vormt dat de basis voor het feit dat ondernemers in de Achterhoek vertrouwen in ons hebben. Ook zij vinden dat met die eigenschappen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt het beste bij elkaar gebracht kunnen worden. Gelukkig konden we in Lichtenvoorde snel kantoorruimte vinden en inmiddels hebben we al meer dan twintig werkzoekenden bij bedrijven kunnen plaatsen.” En verder is het belangrijk dat je de kneepjes van het vak beheerst. Oude Nijhuis: “Het gaat er vooral om dat je ruis op de lijn voorkomt door zeer gedreven en snel overal op te reageren. De tijd tussen het eerste contact en plaatsing moet zo kort mogelijk zijn.”

“Wij vinden het belangrijk dat de mensen die wij plaatsen naar een vaste baan toe groeien”

Ook begeleiding van zzp­ers

“Zoals elk uitzendbureau bemiddelen wij bij het plaatsen van tijdelijke dienstverbanden,” zegt Heithuis. “Maar belangrijker vinden wij dat de mensen die wij plaatsen naar een vaste baan toe groeien. Dat lukt vaak, al dan niet met hulp van onze kant, in de vorm van bijvoorbeeld aanvullende opleidingen. Daarnaast kunnen, zoals gezegd, ook zzp-ers bij ons terecht en dat gebeurt steeds vaker. Meestal gaat het dan om net gestarte zzp-ers die nog weinig werk hebben en soms ook niet goed weten hoe ze het aan moeten pakken. Wij hebben een breed netwerk en wij kunnen snel vraag en aanbod bij elkaar brengen. Daarnaast betalen wij de facturen binnen acht dagen aan de zzp-ers. Kortom, wij bieden zekerheid.”

Online steeds actiever

“We proberen aan de voorkant steeds actiever te worden,” zegt Oude Nijhuis. “De website is vernieuwd en toegankelijker gemaakt, we hebben ons marketingbudget voor online campagnes verhoogd en we proberen echt anders te doen en te denken dan concurrenten. We willen kandidaten juist vooraf veel meer interesseren voor bepaalde bedrijven en functies. Social media spelen hierin uiteraard een belangrijke rol. Daarin zijn we zeer actief, we presenteren ons met een frisse uitstraling die potentiële kandidaten aanspreekt en we reageren heel snel wanneer een kandidaat belangstelling toont. Niet voor niets beginnen we om acht uur, om de concurrentie op dit punt voor te zijn. En verder laten we steeds meer vooraf door middel van foto’s en vooral video’s concreet de bedrijven, activiteiten en werkplekken zien. Dat wekt interesse van kandidaten. Is die interesse er, dan kijken we in veel gevallen vooral naar de motivatie, meer dan naar opleidingen. Zo hadden we iemand die uit de horeca kwam en die nu bij Brugman Radiatorenfabriek werkt. Wat hij op de video had gezien, had hem getriggerd en nu heeft hij, na een interne opleiding, een prachtbaan. Ik durf te voorspellen dat over uiterlijk tien jaar de traditionele vacatures niet meer bestaan en dat foto’s en video de leidende communicatiemiddelen zijn.”

Effect Personeelsdiensten
Münsterstraat 17, 7575 ED, Oldenzaal
Ga naar de website
Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

Wat Eddie’ laat met vlogs zien hoe het écht gaat in een boerenbedrijf

Door:
Remon Workel
|
Fotografie:
Redactie
4 min
|
Datum:
18/10/2021

Nieuwe camperplek van Edwin en Desirée Lohuis meteen geliefd bij toeristen

Door:
Remon Workel
|
Fotografie:
Redactie
4 min
|
Datum:
18/10/2021

Krola Langeveen

Door:
Anno Oude Engberink
|
Fotografie:
Frank Visschedijk
4 min
|
Datum:
18/10/2021

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Twenterand bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Jeroen Kunst | leef marketing
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators